Remastrovaná reedícia druhého albumu autorskej dvojice Ursiny / Štrpka z roku 1979. “Podľa pôvodných plánov mala byť druhá platňa (ešte ako Laurasia) uvoľnenejšia, pestrejšia, spevnejšia. Všetko malo svietiť. Tak to vlastne napokon aj bolo.” Novú sviežosť prinášajú aj hudobníci. Vynikajúcu prácu odviedol Ctibor Hlinenský, bubeník elegantný, precízny a dravý. Basgitara Pala Daněka sa nederie dopredu, ale je základom, na ktorom sa dá stavať. K novým farbám prispieva aj nový klávesový inštrumentár a jeho využívanie; k tradičnému elektrickému klavíru Fender, akustickému klavíru a občasnému čembalu pribudol polyfonický syntetizátor Polymoog a v niekoľkých sólach sa objavil minimoogovský, dychový zvuk ARP syntetizátora. Rytmickú pregnantnosť zdôraznil tu a tam klavinet Hohner. Opät sa zjavuje saxofón a flauta hosťujúceho Dušana Húščavu a opäť je tu Ursinyho obľúbený hoboj, ktorý nechýbal na Provisoriu ani na Pevnine detstva a ktorého sa ujíma Martin Karvaš. Významná je aj účasť Mariána Vargu na wersi organ. Štrpkove texty zhutneli a spriezračneli. Skôr ako hľadačstvo nachádzajú číry pocit. Štrpka opustil kontinentálnu mierku a zaostril na detail, akcentujúc zmyslové pôžitky, ktoré si s talentom sebe vlastným vyberal v priam rustikálnom prostredí; voda, jablko, vietor, vták, strom sú jednoznačné symboly. Veľkomestské prostredie nechávajú tvorcovia ďaleko za sebou, aby “potichu, s očami dokorán vykročili do krajiny bez ciest” a našli “sviežosť, novú sviežosť”. Ivan Štrpka z knihy Peviny a Vrchy.
GM