„Táto hudba je inšpirovaná históriou amerického kontinentu: nielen pred európskou kolonizáciou, ale aj tým, čo sa odvtedy stalo – príčina a následok,“ hovorí Miguel Zenán o svojom poslednom albume všetkých pôvodných diel, Música de Las Américas. Hudba vyrástla zo Zenónovej vášne pre históriu amerického kontinentu a výsledný album vzdáva hold jeho rozmanitým kultúram a zároveň spochybňuje moderné predpoklady o tom, kto a čo je „Amerika“... S jeho dlhoročným kvartetom klaviristu Luisa Perdoma, basgitarista Hans Glawischnig a bubeník Henry Cole, Música de Las Américas predstavujú rozšírenie záberu a ambícií pre Zenón, ktorý je najznámejší kombináciou špičkového modernizmu s folklórnou a tradičnou hudbou Portorika. Pri realizácii takého rozsiahleho projektu Zenón angažoval preslávený portorický súbor Los Pleneros de La Cresta, aby prispel svojím nezameniteľným plným zvukom k albumu s ďalšími príspevkami majstrovských hudobníkov Paoliho Mejíasa na perkusie, Daniela Díaza na conga a Victora Emmanuelliho na barril de bomba.
GM